چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

با حضور نویسنده اثر؛

آیین رونمایی از کتاب «پیوند ضرب‌المثل با قرآن» به همت کتابخانه شهید مطهری گناباد برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «پیوند ضرب المثل با قرآن» به همت کتابخانه شهید مطهری گناباد

آیین رونمایی از کتاب «پیوند ضرب المثل با قرآن» با حضور نویسنده اثر به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی، آیین رونمایی از کتاب «پیوند ضرب المثل با قرآن» اثر مهدی اسماعیل زاده شهری، به همت کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان گناباد با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و حضور نویسنده اثر، احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد؛ جواد عبداللهی، رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان و مجید فدوی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

در این آیین احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: قرآن معدن ایمان و کانون آن است. در واقع قرآن نجات دهنده خوبی برای کسی است که به آن عمل کند و مکتب راهواری برای کسی است که آن را به کار گیرد. کسی که در پناه قرآن قرار می گیرد، بر قله رفیع سلامت و سعادت خواهد نشست.

وی با اشاره به برگزاری آیین های رونمایی کتاب توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد، اظهار کرد: مایه مباهات است که امروز و در این آیین شاهد نهمین نشست رونمایی کتاب از نویسندگان بومی شهرستان هستیم.

در ادامه مجید فدوی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گناباد نیز گفت: قرآن انسان را به هدایت بشارت می دهد. هدایتی که جریانی لحظه ای است.

وی ضمن تقدیر از مهدی اسماعیل زاده شهری، نویسنده کتاب «پیوند ضرب المثل با قرآن»، افزود: او در این اثر با ظرافت تمام، مسائل را به یکدیگر پیوند زده و فهم دیگری از قرآن را به نمایش گذاشته است.

در پایان نیز مهدی اسماعیل زاده شهری، نویسنده کتاب «پیوند ضرب المثل با قرآن» ضمن تقدیر از برگزاری این آیین، گفت: ایده نگارش این کتاب از سال ۱۳۸۱ در ذهن من شکل گرفت که طی سال ها تحقیق و پژوهش، با تلاش و پیگیری به واسطه مطالعات و تحقیقاتی که داشتم موفق به گردآوری و چاپ این اثر شدم.

اسماعیل زاده شهری ضمن معرفی کوتاهی از کتاب، هدف خود از چاپ کتاب را واکاوی ریشه ها و رشته های اتصال برخی از ضرب المثل های ادبی و عامیانه فارسی در قرآن بیان کرد.

وی اظهار داشت: تلاش کردم در این اثر در کنار آیات روح بخش قرآن، از منابع اصیل تفسیری و ادبی در قالب حدیث، داستان و شعر نیز استفاده کنم که جذابیت بیشتری برای مخاطب به ویژه نسل نوجوان و جوان داشته باشد.

گفتنی است، در این آیین حجت الاسلام و المسلمین روح الله پورعابدین، مدرس حوزه و دانشگاه و منتقد؛ رضا نیک روش، قاری و حافظ قرآن و صادق ایزدی، منتقد و خبرنگار به بیان نقطه نظرات و نقاط قوت و ضعف این اثر پرداختند.

آیین رونمایی از کتاب «پیوند ضرب‌المثل با قرآن» به همت کتابخانه شهید مطهری گناباد برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «پیوند ضرب‌المثل با قرآن» به همت کتابخانه شهید مطهری گناباد برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «پیوند ضرب‌المثل با قرآن» به همت کتابخانه شهید مطهری گناباد برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 4 =